Jump to content
Premed 101 Forums

PTPTPT

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About PTPTPT

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

219 profile views
  1. I think all Ontario schools use the ORPAS GPA (but you can double-check on each school's website!) ORPAS' website says they count academic practicums but not placements or internships, so I guess it depends how exactly each of those are defined? Personally I had an "internship" so it didn't count but idk what the difference between and internship and practicum is hahaha
  2. Was gonna apply from Ontario too but couldn't get enough volunteer hours in time! But this is what I had found on their site! So there's 19 discretionary seats and normally 5 max go to OOP
  3. Following cause this sounds so interesting! I'd be interesting in hearing more...Was their ACL deemed to be too lax or something? And what were their signs/symptoms leading up to this? If you don't mind sharing
  4. I think (hope) that the new CASPer Snapshot may resolve these issues if schools choose to use it in the future. I haven't done it, but I've done Mac's Kira. I don't think anyone can complain about what is essentially a video interview. It's still half(?) written answers but I think typing efficiently is an unavoidable skill nowadays. Even if you wanna handwrite in class, a lot of clinics use electronic charting only. Also, although CASPer is stressful and time-limited, I think that having ideas come to mind quickly is partly a reflection of being able to perform well under stress and havi
  5. That's super tough...maybe you were like, #101 Hope this year is better!!!
  6. Hey! I applied last year too but didn't get in - there's supposed to be a reason for refusal in the letter of refusal! Also, is your cGPA better this year due to courses taken outside your degree or are they still part of your degree? Just checking in case you didn't know that they only look at courses taken during your degree (It really bums me out cause McGill's one of my top schools and I'm really boosting my marks with a 5th year, but I've already graduated ) I'm still debating reapplying too though so would also be interested in hearing accepted applicants' cGPAs!
  7. Agreed about CASPer - I think the price is quite reasonable tbh cause interviews in-person are sooo much more $ (and time) Also agreed about uOttawa and I'm in the exact same boat as you - my degree is even from them and I passed their language tests to get said bilingual degree lollllll D: Agreed about CASPer here too - never thought to compare it to the OSCEs but that's a great point! And CASPer states that you're not docked marks for style/spelling/etc. (but correcting myself is pretty much a reflex so I end up wasting some time on that anyway lol) To add RE: CASPer score:
  8. They unfortunately don't average them, they take them as is (at least for ORPAS). I know this because during my degree I retook 2 courses and the first attempts were also in my last 20 courses, and that's how they showed up on ORPAS when I applied last year It reallyyyyy sucks and is the reason I'm also taking more courses to boost my GPA haha
  9. Ooooo I gotcha. Lol I forgot about the $12 CASPer distribution fee per school too...and idk if other schools do this but I went to uOttawa and I still have to pay to send my transcript to them..........
  10. I just found that $120 covers the cost of both tests! And are you applying to both OT and PT? Cause I'm just applying to PT and it totalled to ~$375 (if I did $120 x 2 tests). So only ~$30 more than last year but it's still like double other schools lol
  11. Quick question! You need 40 volunteer hours in the last 2 years to apply to Dal PT (and maybe OT too?) Sadly, all my volunteer experience is >2 yrs ago - all my rehab experience in the last 2 years has been paid or part of a course I'm wondering if anyone has asked them if they'll make an exception due to COVID? Because by the application deadline, it'll have been almost a year of COVID...Yes, I know there are still ways to volunteer, but opportunities have still been seriously limited for a long time. Just want to know if I need to try to cram in hours in Dec/Jan! Figured
  12. I think that's a fair starting point, but even if you don't have a competitive GPA right now, doesn't mean you have to write off the career. Through volunteering you might fall in love and realize that it's worth it to you to boost your GPA with extra courses. And yes GPA is a large component, except McMaster which is now 25% GPA and 75% online interview
  13. I think they were just combining them because many people apply to both and they're both in the school of rehab science. OT isn't always physical though - it can also work on your cognitive abilities and organization, among other things.
  14. I think if you have zero PT experience, regardless of your GPA, you should try to get some. Otherwise it's hard to know if it's the right career for you. Also, a lot of prospective PT students seek out experiences not just for applications, but because they genuinely enjoy learning about it. So I think if you're considering the field, you need to want to get experience and learn more. Sorry to be so blunt, but I'm close with many new grads and current students and the program is DEMANDING. And I've gotten a lot of experience which is how I know I'm willing to go through that. I've also wo
×
×
  • Create New...