Jump to content
Premed 101 Forums

Taking CASPER once in both languages?


Recommended Posts

Hi everyone,

 

I was wondering it was possible to take Casper in French for UdeS and ULaval and again in English for UdeM and Mcgill (or just Mcgill…)? Seems like a prudent strategy in case one blows up one of the Casper exams by bad luck… Couldn’t find anything on the forum about this or online, si sorry if this question has already been asked.

 

NervousStudent

Link to comment
Share on other sites

Yes you can! I know some people take the French one for Sherbrooke/Laval, then the English one for a program that doesn’t rely as heavily on the CASPer (e.g. UdeM pharm). Then they send whichever test went better to UdeM and McGill med.

Do keep in mind that the CASPer is scored on a relative, standardized scale so it can be difficult to assess your own performance. What you perceive to be a poorer performance might actually be a stronger relative performance in a more difficult test, so this strategy could come back to bite you in the ass.

Link to comment
Share on other sites

Aussi, nouvelle intéressante: à partir du cycle d'admission 2021-2022, les candidats qui passeront le test Casper recevront un résultat sous forme de quartile. Voici ce qu'il est écrit dans la foire aux questions

« Puis-je recevoir mon quartile pour les examens Casper que j'ai passés lors des périodes d'admission précédentes ? 

Non, les candidats qui ont passé Casper lors de périodes d’admission antérieures à 2021-2022 ne recevront pas leur quartile.

À partir de la période d’admission 2021-2022, les candidats qui ont passé l’examen Casper recevront leur score Casper sous forme de quartile environ 1 mois après leur date d’examen. »

Source: https://votrealtus.com/faq/  

 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, nervana said:

Aussi, nouvelle intéressante: à partir du cycle d'admission 2021-2022, les candidats qui passeront le test Casper recevront un résultat sous forme de quartile. Voici ce qu'il est écrit dans la foire aux questions

« Puis-je recevoir mon quartile pour les examens Casper que j'ai passés lors des périodes d'admission précédentes ? 

Non, les candidats qui ont passé Casper lors de périodes d’admission antérieures à 2021-2022 ne recevront pas leur quartile.

À partir de la période d’admission 2021-2022, les candidats qui ont passé l’examen Casper recevront leur score Casper sous forme de quartile environ 1 mois après leur date d’examen. »

Source: https://votrealtus.com/faq/  

 

Est ce qu’il faudra passer le snapshot aussi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...