Jump to content
Premed 101 Forums

URGENT - Physiothérapie à McGill comme tremplin pour med


Recommended Posts

Allo ! Je dois choisir quel programme accepter avant les réponses de med (j'ai jusqu'au premier mai!). L'un d'entre eux est physio à McGill, mais je ne connais personne qui a fait ce programme. Si c'est votre cas, ou que vous connaissez qqn, svp PM moi ;) 

Entre autre, je me demande si c'est possible d'avoir tous les prérequis pour appliquer en med à ottawa en 2e année ET si la conversion du GPA de 4 à 4.3 est avantageuse

Faites moi signe si vous avez des infos, mercii :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 4/28/2023 at 9:05 AM, The heartrender said:

Allo ! Je dois choisir quel programme accepter avant les réponses de med (j'ai jusqu'au premier mai!). L'un d'entre eux est physio à McGill, mais je ne connais personne qui a fait ce programme. Si c'est votre cas, ou que vous connaissez qqn, svp PM moi ;) 

Entre autre, je me demande si c'est possible d'avoir tous les prérequis pour appliquer en med à ottawa en 2e année ET si la conversion du GPA de 4 à 4.3 est avantageuse

Faites moi signe si vous avez des infos, mercii :)

 

Hi, physiotherapy at McGill is one of the best programs for tremplin for med. McGill doesn’t have A+, you only need 85% to get A which is 4.0

Also, in term of its curriculum, you will study anatomy, physiology…to build a solid background for med. You will also have chances to practice patient interview (very beginning levels), ethics, ideas of patient center and so on…

Hope it helps! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...