Jump to content
Premed 101 Forums

Admission DMD UdeM 2024


Recommended Posts

8 hours ago, CroqueMangeTOut said:

Liste d'attente à UdeM : 47ième

Catégorie: Collegien 

Programme (si études universitaires): 

CRC: 35,1

Quartile CASPer: 3

Diffcile à savoir si je rentre ou pas, l'année dernière la LA est aller à 70 ish

Hey, qlq a le thread de 2023? J’arrive pas a à trouver

Link to comment
Share on other sites

Hello! I am currently a 1st year student in pharmacy UDEM, about to go to my 2nd year. After a year in pharmacy, I kinda want to switch programs to DMD, so I was wondering if by then do my cegep grades still count or it's my university grades (I didn't do super well in during my 1st year). 

Link to comment
Share on other sites

On 5/30/2024 at 4:03 PM, blueberrypumpkin said:

Hello! I am currently a 1st year student in pharmacy UDEM, about to go to my 2nd year. After a year in pharmacy, I kinda want to switch programs to DMD, so I was wondering if by then do my cegep grades still count or it's my university grades (I didn't do super well in during my 1st year). 

The importance of your university grades increases by 2% for each credit you complete. For example, after completing 30 university credits, your university grades will account for 60% of your overall evaluation, while your CEGEP grades will account for 40%. Once you have completed 50 university credits or more, your CEGEP grades will no longer be considered in your overall academic performance evaluation. Good luck with the transition, you've got this.

Link to comment
Share on other sites

Salut et félicitations! Je souhaitais seulement savoir si j'avais objectivement mes chances d'intégrer la faculté de médecine dentaire l'année prochaine.. J'ai une cote r de 35.3 en ce moment (2e session) et je m'inquiète à ce sujet étant donné le ratio 80-20 de l'UdeM qui favorise les notes. Je rêve d'une carrière de dentiste, pensez vous qu'avoir un bon CV pourrait m'aider à rentrer? En ce qui concerne le Casper, je ne l'ai pas encore passé, des conseils? Merci :)

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Niska said:

Salut et félicitations! Je souhaitais seulement savoir si j'avais objectivement mes chances d'intégrer la faculté de médecine dentaire l'année prochaine.. J'ai une cote r de 35.3 en ce moment (2e session) et je m'inquiète à ce sujet étant donné le ratio 80-20 de l'UdeM qui favorise les notes. Je rêve d'une carrière de dentiste, pensez vous qu'avoir un bon CV pourrait m'aider à rentrer? En ce qui concerne le Casper, je ne l'ai pas encore passé, des conseils? Merci :)

Il n'y a pas de CV pour Udem. Si tu maintiens ton cote r ou tu le montes avec un Casper de 4 tu entreras. Si tu as un Casper 3, ce n'est pas assuré, mais il y a des bonnes chances si tu élèves un peu ton cote r avec le Casper 3.

Link to comment
Share on other sites

On 6/29/2024 at 10:55 PM, okcbon said:

Bonjour! Je suis universitaire et je prévoie appliquer pour automne 2025. Est ce que quelqu'un sait si mes notes de la session d'automne 2024 compteront pour mon admission? 

Pas à udem, mais à ulaval oui

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 114 Guests (See full list)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Create New...