Jump to content
Premed 101 Forums

Summer course / Cours d'été


Recommended Posts

Bonjour à tous,

 

Je m'interrogeais à savoir si le fait de prendre un cours d'été à l'avance pour ma prochaine session posait un problème pour être admis en premed à l'université de montréal. Ma prochaine session (3e) comporte 3 cours de sciences, j'ai cru que ce serait une bonne idée de prendre un peu d'avance. Je sais que pour McGill, "Summer courses are looked upon negatively ". Mon API m'a dit que cela ne posait aucun problème pour l'université de montreal... Je leur ai envoyé un email, mais je n'ai toujours pas recu de réponse, alors je m'informe, juste pour être certain.

 

Hello

I was wondering if it taking a summer course in advance may cause any problem on my admission for premed at the montreal university. I know mcgill looks negatively upon upon summer courses, but I was told by my API that it wasn't a problem for u de m. I sent them an email, but i still haven't received any response, so i'm just trying to make sure its ok.thanks.

Link to comment
Share on other sites

Hey thanks to both of you... ontariostudent... i was thinking of taking my second biology class, because next session i would have 4 science courses...

By doing so, i will end up with three sciences courses + my humanities classes...

What exactly do you mean by a full schedule ?

If i took just one course during the summer, my third session would be just as loaded as the one i'm currently following... so i guess it's kind of like a full schedule ? Or did you mean the full intended schedule ?

Thanks !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...